رژیم غذایی با سس سفید دلپذیر توسط مربی استقلال به بازیکنان

Marie-Antoine Carême که بنیانگذار غذاهای کلاسیک فرانسوی در اوایل قرن 19 در نظر گرفته می شود، بسیاری از تکنیک های آشپزی را مفید ساخته است.

سس سفید دلپذیر یکی از سس های محبوب در دنیا می باشد که طرفداران زیادی دارد و برای اطلاع از قیمت این سس می توانید به سایتها و مراکز معتبر مراجعه کتید.

به سس های اصلی ساخته شده در مقادیر زیاد؛ بسیاری از سس ها با افزودن ادویه جات ترشی جات، گیاهان مختلف یا شراب به دست می آمدند.

به این سس ها “سس های مادر” (سس های مادر) نیز می گویند.

در حالی که این سس ها در ابتدا بشامل، اسپانیول، ولوت و آلماند بودند، در اوایل قرن بیستم آگوست اسکوفیه تغییراتی را در کتاب خود به نام Le Guide Culinaire ایجاد کرد.

سس

از آنجایی که Veloute از سس گرفته شده است، او به جای سس آلماند، سس هلندیز و سس گوجه فرنگی را اضافه کرد.

بنابراین سس های اساسی; بشامل، اسپانیول، ولوت، هلندیز و سس گوجه فرنگی.

سس ها همیشه جدا از غذا تهیه می شوند و از نظر طعم و ظاهر مکمل غذای همراه هستند.

مهم این است که سس به غلظت دلخواه درست شود و طعم خوبی در دهان باقی بگذارد و طعم ادویه های مصرفی مانند تلخ و ترش با هم سازگار باشد.

سس باید به مقدار کافی استفاده شود تا با غذا تداخل نداشته باشد، طعم آن را مبهم نکند، بلکه ظاهر و طعم آن را بیشتر نمایان کند.

این سس سفید اولیه ممکن است منشأ ایتالیایی داشته باشد، با دستور پخت Besciamella دوران رنسانس که به قرن چهاردهم در فرانسه با سرآشپزهای کاترین دو مدیچی برمی گردد. لویی به دادگاه می رود.

در آن زمان، کره، که از آرد و شیر تهیه می‌شد، تکامل یافت و پیش از افزودن کره و آرد، حاوی مواد معطری مانند برگ بو و موسیر شد.

بشامل یک سس سفید همه کاره و پایه انواع غذاهاست. این یکی از پنج سس اصلی در غذاهای فرانسوی است.

بشامل، سس سفید آشپزی با منشاء فرانسوی، به ویژه در شیرینی هایی مانند لازانیا استفاده می شود.