کیوی تو قرمز بازیکن معروفی به قیمت میلیاردی خرید

همیشه کیوی تو قرمز یا انگور فرنگی چینی، درخت انگور چوبی و میوه خوراکی از خانواده Actinidiaceae این گیاه بومی سرزمین اصلی چین و تایوان است و همچنین به صورت تجاری در نیوزیلند و کالیفرنیا رشد می کند.

این میوه طعم کمی اسیدی دارد و می توان آن را به صورت خام یا پخته مصرف کرد. گاهی اوقات از آب آن به عنوان نرم کننده گوشت استفاده می شود. کیوی خام سرشار از ویتامین C و K است.

انگورهای کیوی دوپایه هستند، به این معنی که گل‌های نر و ماده روی افراد مجزا دیده می‌شوند. به طور کلی، یک گیاه نر می تواند گرده افشانی سه تا هشت گیاه ماده را تسهیل کند.

میوه کیوی بیضی شکل یک توت واقعی است و دارای پوست سبز مایل به قهوه ای خزدار است. گوشت سبز شفاف و سفت دارای دانه های خوراکی ارغوانی-سیاه متعددی است که در اطراف یک مرکز سفید قرار گرفته اند.

کیوی

برگ های خزان کننده به طور متناوب روی دمبرگ های بلند (ساقه برگ) قرار می گیرند و برگ های جوان پوشیده از کرک های مایل به قرمز است.

تعدادی از گونه های دیگر نیز برای میوه هایشان رشد می کنند کیوی طلایی (Actinidia chinensis) دارای موهای کمتر و گوشت زردتر و شیرین تر از A. deliciosa است و در برخی نقاط به صورت تجاری رشد می کند.

سایر کیوی ها شامل دو گونه مقاوم به سرما (A. arguta و A. kolomikta)، انگور فرنگی تخم چینی (A. coriacea)، کیوی قرمز (A. melanandra).

انگور اورگان که به آن انگور هالی نیز گفته می شود، هر یک از چندین گونه از جنس ماهونیا، درختچه های همیشه سبز از خانواده زرشک (Berberidaceae) که به دلیل ارزش زینتی خود رشد می کنند.

M. aquifolium، انگور معمولی اورگان، 90 سانتی متر (3 فوت) یا بیشتر بلند است و بومی سواحل اقیانوس آرام آمریکای شمالی است. بیشتر برای شاخ و برگ آن استفاده می شود.

برگ های براق و چرمی، با پنج تا نه برگچه، لبه های خاردار مانند هالی هستند. گل‌های زرد معطر کوچک در خوشه‌های انتهایی قبل از توت‌های خوراکی آبی کوچکی قرار دارند که می‌توان آن‌ها را به صورت ژله درآورد.

در میان انگورهای اورگان با رشد کمتر می توان به M. repens که زرشک خزنده نیز نامیده می شود، M. nervosa که واتر هالی نیز نامیده می شود و M. pumila اشاره کرد.

این گونه ها که از بادهای زمستانی محافظت می شوند، پوشش زمین بادوام را فراهم می کنند.