لامپ کم مصرف شمعی لوستر ارزش خانه هایتان را زیاد می کند

یکی از سریع‌ترین فناوری‌های روشنایی لامپ کم مصرف شمعی لوستر در حال توسعه امروزه دیود ساطع نور (یا LED) است.

نوعی از روشنایی حالت جامد، LED ها از نیمه هادی برای تبدیل الکتریسیته به نور استفاده می کنند.

اغلب مساحت کوچکی دارند (کمتر از 1 میلی متر مربع) و نور را در جهت خاصی ساطع می کنند و نیاز به بازتابنده ها و پخش کننده هایی را که می توانند نور را به دام بیندازند کاهش می دهد.

آنها همچنین کارآمدترین چراغ های موجود در بازار هستند. راندمان لامپ که به آن کارایی نوری نیز می‌گویند، اندازه‌گیری نور ساطع شده (لومن) تقسیم بر توانی که می‌کشد (وات) است.

لامپی که 100 درصد در تبدیل انرژی به نور کارآمد باشد، کارایی 683 lm/W دارد. برای قرار دادن این موضوع، یک لامپ رشته ای 60 تا 100 وات دارای راندمان 15 lm/W، یک CFL معادل دارای کارایی 73 lm/W و لامپ های جایگزین  LED موجود در بازار است.

لامپ
در سال 1962 هنگام کار برای جنرال الکتریک، نیک هولونیاک جونیور، اولین LED با طیف مرئی را به شکل دیودهای قرمز اختراع کرد. سپس دیودهای زرد و سبز کم رنگ اختراع شدند.

همانطور که شرکت ها به بهبود دیودهای قرمز و تولید آنها ادامه دادند، ظاهر شدند حقایق کلیدی چیست؟

مانند همه اختراعات بزرگ، لامپ را نمی توان به یک مخترع نسبت داد.

این مجموعه ای از پیشرفت های کوچک در ایده های مخترعان قبلی بود که منجر به لامپ هایی شد که امروزه در خانه های خود استفاده می شود.

چربی حیوانی گرفته تا چراغ های LED که امروزه داریم، چیزهای زیادی در مورد اقتصاد مدرن ما می گوید.

و حالا 4000 سال رشد اقتصادی در هفت دقیقه. این داستان البته از تیم Planet Money ما می آید. دیوید کستنبام و ژاکوب گلدشتاین تاریخچه نور و چگونگی تبدیل شدن جهان به آنچه امروز است را برای ما به ارمغان می آورند.DAVID KESTENBA

BYLINE: قبل از اینکه بتوانید با یک سوئیچ نور دریافت کنید، گزینه های دیگری وجود داشت  هیچ کدام خیلی خوب نبودند. جین براکس کتابی به نام «درخشنده: تکامل نور مصنوعی» نوشت.

او می گوید در مناطق استوایی، مردم کرم شب تاب می گرفتند و نوعی فانوس کرم شب تاب درست می کردند. و در اسکاتلند این پرنده به نام طوفان پترل وجود داشت.